את טופסי הבקשה לקבלת גמלת סיעוד אפשר לקבל בכל סניפי המוסד לביטוח לאומי ובאתר האינטרנט של המוסד.
התביעה מחולקת לשני חלקים:
1. חוות דעת של הרופא המטפל על מצבו וקשייו התפקודיים של מבקש הגמלה.
2. אישורים על הכנסות מבקש הגמלה.
• חשוב מאוד לפרט את המגבלות התפקודיות של המבוגר ולציין את מצבו המשפחתי.
• בהגשת בקשה לחולי אלצהיימר, מומלץ לצרף אבחון של רופא פסיכוגריאטרי.
• יש להגיש את הטפסים חתומים על ידי מבקש הבקשה או אדם מטעמו (בן משפחה, עובד סוציאלי, אחות וכו’).
• יש למסור את טופסי הבקשה לפקיד התביעות במוסד לביטוח לאומי.
• כשבוע מיום שהוגשה הבקשה, נשלח בודק מטעם המוסד ביטוח לאומי – אח/ות, פיזותרפיסט/ית או מרפא/ה בעיסוק – לביקור בבית המבוגר, לצורך הערכת מצבו התפקודי (“מבחן תלות”).